پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 215344
امام جمعه شهر فارسان گفت:
شدت فعاليت هاي فرقه هاي ضاله و عرفان هاي نوظهور در شهرستان فارسان
تاریخ انتشار : 1395/04/05
نمایش : 982
امام جمعه شهر فارسان گفت: متاسفانه در چند سال اخير فعاليت هاي فرقه هاي ضاله و عرفان هاي کاذب و نوظهور در شهرستان به طور چشمگيري شدت يافته است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، درگردهمايي مبلغين شهرستان فارسان که با حضور حجت الاسلام و المسلمين حسين جمالي زاده، امام جمعه فارسان، حجت الاسلام و المسلمين سيد محمد ميربد، رئيس تبليغات اسلامي فارسان، و حجت الاسلام و المسلمين يوسف عليمرداني، مدير حوزه علميه امام صادق(عليه السلام) فارسان، برگزار شد.

 حجت الاسلام حسين جمالي زاده به برخي معضلات فرهنگي مردم شهرستان فارسان اشاره کرد و گفت: متاسفانه در چند سال اخير فعاليت هاي فرقه هاي ضاله و عرفان هاي کاذب و نوظهور در شهرستان به طور چشمگيري شدت يافته است و از سوي ديگر رواج مواد مخدر و روانگردان در ميان جوانان معضل بزرگي را پديد آورده است، بعلاوه گسترش بي حجابي کيان خانواده ها و هستي جامعه را نشانه رفته است.

وي تاکيد کرد: در چنين شرايطي وظيفه مبلغين دين حساس تر و سنگين تر مي شود و بايد با جهد و تلاش شبانه روزي و خستگي ناپذير خود مردم بويژه نوجوانان و جوانان را به طرف مساجد سوق دهند که تنها راه حفظ آنان از افتادن در ورطه نابودي آشنا کردن آنها با معارف دين و احکام الهي است.

وي ادامه داد: مبلغين بايد با تشويق و ترغيب مردم به حضور در نمازهاي جمعه و جماعت آنان را در برابر آسيب هاي اجتماعي و فرهنگي مصون کنند چون آسيب هايي مانند اعتياد و بي حجابي در ميان افراد مذهبي بسيار ناچيز است.

امام جمعه فارسان از مبلغين خواست جوانان مومن و مستعد را شناسايي کرده و آنها را براي ورود به حوزه هاي علميه تشويق کنند.

حجت الاسلام و المسلمين صمدي يزدي، از مبلغين برجسته کشور، در اين گردهمايي گفت: در احاديث از حضرات معصومين(عليهم السلام) بر برتري علما بر عابدين تاکيد شده است، چون شخص عابد و پرهيزگار فقط سعي مي کند خود را از جهنم نجات دهد ولي شخص عالم تمام هم و غم خود را صرف نجات همه انسان ها از جهنم مي کند.

وي تاکيد کرد: آن چيزي که در طول تاريخ دين اسلام و مذهب تشيع را حفظ کرده، زحمات و کوشش هاي علما، مراجع تقليد و مبلغين دين بوده است.

حجت الاسلام صمدي يزدي افزود: سختي هايي که ما امروز در راه تبليغ دين متحمل مي شويم در مقابل خون دلهايي که علما بزرگ ما در گذشته متحمل شده اند هيچ است و بايد اين سختي ها را تحمل کرده و در راه تبليغ دين استوار باشيم.

حجت الاسلام و المسلمين جواد مجتهدي، از اساتيد و مفسرين حوزه علميه قم، هم در ميان مبلغين شهرستان فارسان، گفت: خداوند در آيه 39 سوره احزاب بزرگ ترين مدال افتخار پيامبران الهي را رساندن پيام خداوند به بندگان مي داند، بدون اين که از احدي به غير از خدا واهمه اي داشته باشند.

وي خطاب به مبلغين شهرستان فارسان گفت: بر اساس اين آيه ما مبلغين دين بايد درباره عقايد و رسوم غلطي که در جامعه رواج پيدا کرده بي تفاوت نباشيم و حکم خدا را بدون ترس بيان کنيم.
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html